WYMAGANIA
|
ZADANIA
|
FORMY REALIZACJI
|
p. 8 ust.2 pkt1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
|
1 Tworzenie wspólnie z innymi nauczycielami, a także samodzielnie dokumentów i opracowań, mających wpływ na doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości pracy szkoły.
2. Aktywne włączanie się w realizację imprez, akcji, wycieczek i innych zadań.
3. Samodzielne studiowanie literatury pedagogiczno – metodologicznej oraz nowości wydawniczych.
4. Modernizacja klasopracowni.
5. . Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym.
6. . Udział w formach doskonalenia zawodowego nauczycieli adekwatnie do potrzeb własnych i szkoły.
|
· Przygotowywanie dokumentów i opracowań.
· Organizowanie, współorganizowanie i uczestnictwo w różnych formach kultury, imprezach okolicznościowych, akcjach, wycieczkach itp. .
· Korzystanie z zasobów bibliotek. Bieżąca lektura publikacji w Internecie. Wzbogacanie własnej biblioteczki.
· Opieka nad salą - dbanie o wygląd, wyposażenie w potrzebny sprzęt.
· Uczestnictwo w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej · Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli.
· Uczestnictwo w kursach, konferencjach, warsztatach itp.
|
p.8 ust. 2 pkt 2 wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
|
1. Doskonalenie umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informatyczną.
2. Założenie własnej strony internetowej.
3. Wykorzystywanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej jako narzędzia pracy.
4. . Korzystanie z zasobów Internetu.
5. Wykorzystywanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w pracy z uczniami.
|
· Udział w kursach i warsztatach.
· Wykorzystanie programu Microsoft Publisher do skonstruowania własnej strony internetowej.
· Wykorzystywanie wiedzy informatycznej do planowania pracy własnej, opracowywania informacji i różnych materiałów.
· Pozyskiwanie potrzebnych materiałów.
· Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera.
|
p. 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym poprzez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
|
1. Dzielenie się swoją wiedzą z innymi nauczycielami.
2. Podejmowanie działań na rzecz innych nauczycieli szkoły.
3. Wystąpienia na posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
4. . Przygotowywanie publikacji w portalu internetowym.
|
· Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli.
· Opracowywanie, gromadzenie i udostępnianie innym nauczycielom scenariuszy uroczystości i imprez szkolnych oraz referatów i opracowań dydaktyczno – wychowawczych. Przygotowanie katalogów.
· Przygotowanie i przedstawienie materiałów szkoleniowych.
· Opracowywanie publikacji poświęconych zagadnieniom dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawczym.
|
p. 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowanie w sprawach nieletnich.
|
1. . Opracowanie programu profilaktyczno – wychowawczego „ W świetlicowej gromadzie”.
|
· Opracowanie merytoryczne programu, wdrożenie do realizacji. Umieszczenie programu w zestawie szkolnych programów nauczania, wychowania i opieki.
|
p. 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
|
1. Zorganizowanie i prowadzenie szkolnego zespołu redakcyjnego.
2. Zorganizowanie zajęć dla dzieci w czasie ferii zimowych.
3.Uczestnictwo w konkursach organizowanych przez czasopisma, instytucje itp.
4. Pedagogizacja rodziców.
5. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych przydatnych w realizacji zadań dydaktycznych i opiekuńczo – wychowawczych
|
· Opracowanie planu pracy zajęć dziennikarskich. Komputerowe redagowanie gazetki szkolnej.
· Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dla chętnych dzieci.
· Przygotowywanie i wysyłanie prac na konkursy.
· Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców. · Przygotowanie i przeprowadzenie spotkań warsztatowych.
· Uczestnictwo i ukończenie studiów podyplomowych na kierunku „ Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza z ustawodawstwem rodzinnym”. · Uczestnictwo i ukończenie studiów podyplomowych na kierunku „ Oligofrenopedagogika i edukacja integracyjna w ogólnodostępnych placówkach oświatowych”.
|
p. 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
|
1. . Podejmowanie współpracy z innymi osobami i organizacjami działającymi na rzecz rozwoju dziecka i edukacji w środowisku lokalnym.
|
· Współpraca z osobami i organizacjami przy realizacji zadań propagujących działania edukacyjno – opiekuńczo – wychowawcze na rzecz dzieci: - kołem myśliwskim, - parafią, - PCK, - MGOK, - innymi podmiotami.
|
p.8 ust.2 pkt 5 Opis i analiza co najmniej dwóch przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
|
1. Zanalizowanie i opisanie przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów edukacyjno – wychowawczych
|
· Dokonanie analizy i opisu oraz przedstawienie rozwiązania dwóch problemów: edukacyjnego i wychowawczego.
|